امام جمعه شیراز ، هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 01 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد
آیت ا... دژکام گفت: توهین به مقدسات مسلمانان در کشوری که خود ادعای آزادی دارد تاسف برانگیز و مخالف با اصول آزادی خواهی است.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود : این عمل شنیع از نظر همه مسلمانان محکوم و مورد تنفر امت اسلامی است.
امام جمعه شیراز دولت سوئد را مسئول این هتک حرمت دانست و تاکید کرد مسولان سوئد باید اشتباه خود را برای جلوگیری از تبعات این عمل نفرت انگیز جبران کنند.
آیت ا... دژکام همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۹ تیرماه سالروز قیام مردم عراق علیه اشغال این کشور توسط انگلیس گفت: رهبری این حرکت استقلال طلبانه مردم عراق را مرحوم میرزا محمدتقی شیرازی معروف به میرزای دوم از مراجع بزرگ تقلید و از افتخارات مردم شیراز برعهده داشت.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: این عالم بزرگ جهان تشیع در حرم مطهر امام حسین علیه السلام دفن شده است و مراسم بزرگداشت این عالم بزرگ در کربلای معلا برگزار شده است و قرار است در شیراز هم که زادگاه آن عالم ربانی است با همکاری تولیت آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام مراسمی درخور شان و جایگاه وی برگزار شود.
آیت ا... دژکام با بیان اینکه بزرگان استان نباید به فراموشی سپرده شوند بر ایجاد دبیرخانه دائمی برای زنده نگه داشتن یاد چهره های شاخص استان فارس و شهر شیراز با همکاری دستگاه های اجرایی تاکید کرد
آیت ا... دژکام همچنین با اشاره به نامگذاری ۱۴ تیرماه به نام روز شهرداری و دهیاری ها نقش آفرینی شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی شهرداری در هویت فرهنگی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام را خواستار شد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز همچنین گفت: سالهاست که پی گیر حل مشکل دسترسی مردم به حرم مطهر شاهچراغ (ع) از طریق سازمان ترافیک شهرداری و سازمان قطار شهری هستیم اما تاکنون این مشکل برطرف نشده است و به عزم جدی مسئولان نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار